Auto documenten

wegen nederland rechtdoor

Het kentekenbewijs

Wanneer krijg je het kentekenbewijs?

Bij de aflevering van je auto krijg je het kentekenbewijs van ons mee. Als het kentekenbewijs op het moment van aflevering nog niet beschikbaar is, sturen wij het binnen twee weken naar je op. Dit kan het geval zijn als je een gloednieuwe auto hebt en het kenteken nog onderweg is.

Zorg ervoor dat je het kentekenbewijs of tijdelijk een kopie bij je hebt. De bestuurder van de auto moet het kentekenbewijs kunnen tonen. Het kentekenbewijs heeft het formaat van een creditcard, zodat je het gemakkelijk mee kunt nemen. Omdat wij de eigenaar van de auto zijn, blijft de tenaamstellingscode in ons bezit. Heb je het kentekenbewijs na twee weken nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Verlies van het kentekenbewijs

Verlies je het kentekenbewijs? Neem dan snel contact met ons op. Het vervangen van het kentekenbewijs brengt kosten met zich mee, dus wees er zuinig op.

wegen nederland rechtdoor

Verzekeringsbewijs & schadeformulier

Bewijs van verzekering

Elke KINTO Flex auto is all-risk verzekerd, wat betekent dat de kosten voor schadeherstel voor onze rekening zijn, met uitzondering van het eigen risico. Bij de aflevering van de auto ontvang je van ons een document met de gegevens van onze verzekeraar. .

Schadeformulier

Heb je een nieuw schadeformulier nodig? Neem contact met ons op, en wij sturen het je via e-mail toe. Daarnaast kun je een Europees schadeformulier ook online vinden.

aygo x voorkant

Parkeervergunning

Je kunt zelf een parkeervergunning aanvragen bij de gemeente. Zodra we een afleverafspraak hebben gepland en het kenteken van de auto bekend is, kunnen wij je, op aanvraag, een online berijdersverklaring toesturen. Heb je de verklaring eerder nodig, voordat je de auto ophaalt, neem dan gerust contact met ons op, zodat we samen een oplossing kunnen vinden.

Bij KINTO zorgen we ervoor dat je gemakkelijk toegang hebt tot alle benodigde documenten. Mocht je ergens vragen over hebben, staan wij voor je klaar.

Ik heb een parkeervergunning nodig, kan dat?

Zodra we een afleverafspraak hebben ingepland en het kenteken bekend is, kunnen wij op aanvraag vooraf een online berijdersverklaring toesturen. Anders wordt de verklaring binnen 5 werkdagen na het ophalen of de bezorging van de auto toegestuurd. Je kunt deze verklaring gebruiken om jouw parkeervergunning aan te vragen.

Kan ik bij elke auto kiezen voor een uitvoering upgrade?

Nee, de uitvoering upgrade is niet bij alle auto’s beschikbaar. Op de productpagina van elke auto kun je zien of een upgrade mogelijk is en welke extra’s daarbij horen. Op dit moment bieden we upgrades aan voor de Toyota Yaris en Yaris Cross.

Mogen mijn partner en kinderen ook in de auto rijden?

Dag mag, zolang jullie op hetzelfde adres wonen en in bezit zijn van een geldig rijbewijs natuurlijk. Voor andere personen, bijvoorbeeld vrienden of andere familieleden, geldt dat je zelf altijd aanwezig moet zijn in de auto wanneer zij de auto besturen.

Krijg ik een parkeervergunning bij een KINTO auto?

Nee, KINTO voorziet niet in een parkeervergunning voor de auto. Deze moet je zelf regelen. Als je het kenteken nodig hebt voordat je de auto ophaalt, neem dan gerust contact met ons op zodat we samen een oplossing kunnen vinden.

Kan ik mijn voertuig naar wens laten uitrusten?

Je kunt je auto niet volledig zelf samenstellen. Al onze auto’s zijn standaard goed uitgerust met belangrijke specificaties zoals airconditioning, Apple CarPlay/Android Auto en een achteruitrijcamera.

We hebben auto’s in verschillende kleuren. Bij het maken van de afleverafspraak bespreken we welke kleuren beschikbaar zijn en jouw voorkeuren. Houd er wel rekening mee dat we geen specifieke kleur kunnen garanderen.

Hoe neem ik contact op voor het KINTO Flex abonnement?

Je kunt van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur telefonisch contact met ons opnemen of ons een e-mail sturen, dan komen we hier zo snel mogelijk op terug. Voor meer informatie kun je terecht op onze contactpagina.