Bekeuringen
Verkeersovertredingen en parkeerboetes
Het kan je zomaar overkomen: je ontvangt een bekeuring of een boete. Helaas horen verkeersovertredingen en parkeerboetes bij het verkeer. Maar wat gebeurt er precies als jij een boete krijgt terwijl je rijdt in jouw KINTO-auto? Wij leggen het uit.
Omdat de auto niet op jouw naam staat, komen alle bekeuringen bij ons binnen. Om aanmaningskosten te voorkomen, betalen wij de boete direct. Vervolgens berekenen wij het boetebedrag, inclusief administratiekosten, aan jou door. Deze kosten worden toegevoegd aan je facturenoverzicht in de KINTO-app, zodat je ze altijd gemakkelijk kunt inzien. Daarnaast sturen we een kopie van de bekeuring per e-mail naar jou.
Bezwaar maken?
Het is mogelijk om bezwaar te maken tegen een boete. Als jij vindt dat de boete onterecht is, kun je bezwaar indienen. Wij sturen je een kopie van de boete per e-mail, waarop ook aangegeven staat hoe je bezwaar kunt maken. Houd er rekening mee dat wij de boete al gefactureerd hebben op het moment dat je bezwaar indient. Als je bezwaar wordt gehonoreerd en je boete wordt ingetrokken, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Wij zorgen er dan voor dat het bedrag, inclusief administratiekosten, aan jou wordt terugbetaald.
Bekeuringen uit het buitenland
Ben je onlangs op vakantie geweest met jouw KINTO-auto en krijg je nu een boete uit het buitenland? Geen zorgen! Buitenlandse bekeuringen worden op dezelfde manier behandeld als Nederlandse boetes.
Let wel op: er is een lijst van landen waar je met een KINTO-auto naartoe mag. Deze kun je vinden in onze algemene voorwaarden. We controleren buitenlandse boetes zorgvuldig voordat we ze naar jou doorsturen, zodat je kunt vertrouwen op de echtheid van de bekeuring. Houd er bovendien rekening mee dat boetes uit de meeste EU-landen langer bewaard kunnen worden voordat ze naar jou worden gestuurd.
Reed er een andere bestuurder?
Wij berekenen de boete aan de persoon die het auto abonnement heeft afgesloten. Heb je de auto uitgeleend aan een andere bestuurder? Dan is het belangrijk dat je dit onderling regelt. De verantwoordelijkheid voor de boete blijft bij de persoon die het abonnement heeft afgesloten.
Veelgestelde vragen over KINTO Flex
Zodra we een afleverafspraak hebben ingepland en het kenteken bekend is, kunnen wij op aanvraag vooraf een online berijdersverklaring toesturen. Anders wordt de verklaring binnen 5 werkdagen na het ophalen of de bezorging van de auto toegestuurd. Je kunt deze verklaring gebruiken om jouw parkeervergunning aan te vragen.
Bij het inleveren van de auto wordt de staat vastgelegd in het inleverformulier. Het is belangrijk om schade tijdig te melden; je bent alleen aansprakelijk voor schade tot het bedrag van je eigen risico. Normale gebruikssporen hoef je niet te melden. Zorg ervoor dat de auto zowel van binnen als van buiten schoon is om extra reinigingskosten te voorkomen.
Bij de inlevering dien je alles wat bij de auto werd geleverd, inclusief sleutels, kentekenbewijs, onderhoudsboekje en accessoires, in te leveren. Vergeet ook niet om al je persoonlijke digitale gegevens te wissen, zoals de navigatiegeschiedenis en telefoonverbindingen.
Ontdek je schade die nog niet gemeld is? Meld dit dan vooraf via het schadeformulier in de app, voordat je de auto inlevert.
Ja, bij het afsluiten van ons auto abonnement vragen we een borg. Deze borg moet worden betaald voordat je de auto ophaalt. Tijdens het samenstellen van jouw auto laten we de hoogte van deze borg duidelijk zien.
Klopt! Dat is allemaal onderdeel van onze service. Zo kun je veilig en zonder zorgen de weg op.
Dit is mogelijk in de KINTO app of door contact met ons op te nemen via e-mail. We helpen je graag!
Alle facturen zijn eenvoudig terug te vinden in de KINTO app.
Boetes zijn voor eigen rekening. We krijgen deze toegestuurd en zullen deze vervolgens verrekenen via een aparte facturatie. Voor het verwerken van deze boete berekenen wij administratiekosten. De factuur kan je terugvinden in de app.