In het buitenland

KINTO persoon uit auto hangend met bergen op de achtergrond

Naar het buitenland met jouw KINTO auto

Ga je op vakantie of reis je voor werk? Met een KINTO auto abonnement kun je zorgeloos naar meerdere landen in Europa rijden. Controleer vooraf de lijst met toegestane landen in onze algemene voorwaarden en zorg dat je goed voorbereid op pad gaat. Heb je extra documenten of informatie nodig? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag.

wegen nederland rechtdoor

Pech onderweg?

Als je auto pech krijgt en niet meer verder kan rijden, breng jezelf en je passagiers eerst in veiligheid. Bel daarna meteen onze pechhulp. Het nummer vind je in de app en op onze contactpagina. Onze pechhulp is 24/7 bereikbaar en doet er alles aan om je zo snel mogelijk weer op weg te helpen.

Neem een creditcard mee

Kom je in het buitenland stil te staan en heb je een vervangende auto nodig? Veel verhuurmaatschappijen vragen om een creditcard als borg. Zorg er dus voor dat je er altijd eentje bij je hebt, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Rijdbare schade

Is er schade aan de auto, maar kun je nog veilig verder rijden? Meld de schade via de KINTO app. Het herstel van de schade regelen we bij terugkomst in Nederland.

zebrapad kruisingen met meerder mensen die oversteken

Let op milieuzones

Veel binnensteden in Europa hebben een lage-emissiezone (LEZ). Controleer vooraf of je een milieusticker nodig hebt voor jouw bestemming. Je kunt deze zelf aanvragen. Voor sommige stickers is aanvullende informatie nodig die niet op het kenteken staat. Deze informatie kun je opvragen via de website van de RDW.

Ik heb een parkeervergunning nodig, kan dat?

Zodra we een afleverafspraak hebben ingepland en het kenteken bekend is, kunnen wij op aanvraag vooraf een online berijdersverklaring toesturen. Anders wordt de verklaring binnen 5 werkdagen na het ophalen of de bezorging van de auto toegestuurd. Je kunt deze verklaring gebruiken om jouw parkeervergunning aan te vragen.

Kan ik bij elke auto kiezen voor een uitvoering upgrade?

Nee, de uitvoering upgrade is niet bij alle auto’s beschikbaar. Op de productpagina van elke auto kun je zien of een upgrade mogelijk is en welke extra’s daarbij horen. Op dit moment bieden we upgrades aan voor de Toyota Yaris en Yaris Cross.

Ik wil mijn abonnement opzeggen. Hoe moet dat?

Als je wilt opzeggen nadat je minimale contractperiode is verstreken, kun je de opzegfunctie in de KINTO app gebruiken. Kies de gewenste datum waarop je je abonnement wilt beëindigen, en wij nemen vervolgens contact met je op.

Mogen mijn partner en kinderen ook in de auto rijden?

Dag mag, zolang jullie op hetzelfde adres wonen en in bezit zijn van een geldig rijbewijs natuurlijk. Voor andere personen, bijvoorbeeld vrienden of andere familieleden, geldt dat je zelf altijd aanwezig moet zijn in de auto wanneer zij de auto besturen.

Mag ik ongebruikte kilometers meenemen naar volgende maanden?

Ja, dat mag. Ongebruikte kilometers uit je maandbundel mag je tijdens je abonnement meenemen naar volgende maanden. Aan het einde van jouw abonnement kijken we naar het totaal aantal gereden kilometers. Handig voor bijvoorbeeld vakantie of een een extra familiebezoek aan de andere kant van Nederland.

Wordt het abonnement automatisch verlengd?

Bij KINTO Flex loopt het abonnement na jouw minimale looptijd gewoon door zolang je wilt, met een opzegtermijn van een maand. Na een bepaalde tijd kan er een voertuigwissel plaatsvinden, waarbij je een vergelijkbare maar nieuwere auto krijgt.

Krijg ik een parkeervergunning bij een KINTO auto?

Nee, KINTO voorziet niet in een parkeervergunning voor de auto. Deze moet je zelf regelen. Als je het kenteken nodig hebt voordat je de auto ophaalt, neem dan gerust contact met ons op zodat we samen een oplossing kunnen vinden.

Kan ik mijn voertuig naar wens laten uitrusten?

Je kunt je auto niet volledig zelf samenstellen. Al onze auto’s zijn standaard goed uitgerust met belangrijke specificaties zoals airconditioning, Apple CarPlay/Android Auto en een achteruitrijcamera.

We hebben auto’s in verschillende kleuren. Bij het maken van de afleverafspraak bespreken we welke kleuren beschikbaar zijn en jouw voorkeuren. Houd er wel rekening mee dat we geen specifieke kleur kunnen garanderen.

Hoe neem ik contact op voor het KINTO Flex abonnement?

Je kunt van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur telefonisch contact met ons opnemen of ons een e-mail sturen, dan komen we hier zo snel mogelijk op terug. Voor meer informatie kun je terecht op onze contactpagina.

Er werkt iets niet met de app, waar kan ik om hulp vragen?

Indien er een storing is of problemen met de app kan je proberen het later nogmaals te proberen of contact met ons op te nemen via de klantenservice.

Hoe wijzig ik mijn abonnement?

Als je jouw abonnement wilt wijzigen, helpen we je hier graag verder bij. Neem contact met ons via onze klantenservice of via de app.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Dit is mogelijk in de KINTO app of door contact met ons op te nemen via e-mail. We helpen je graag!

Mag je met de auto naar het buitenland?

Zeker, we hebben een lijst gemaakt van landen waar jij en jouw KINTO auto samen naartoe kunnen rijden. Voor de volledige lijst, zie Algemene voorwaarden.

Beschikt de auto over een tankpas?

Nee, de KINTO auto’s zijn niet voorzien van een tankpas.