In het buitenland
Naar het buitenland met jouw KINTO auto
Ga je op vakantie of reis je voor werk? Met een KINTO auto abonnement kun je zorgeloos naar meerdere landen in Europa rijden. Controleer vooraf de lijst met toegestane landen in onze algemene voorwaarden en zorg dat je goed voorbereid op pad gaat. Heb je extra documenten of informatie nodig? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag.
Pech onderweg?
Als je auto pech krijgt en niet meer verder kan rijden, breng jezelf en je passagiers eerst in veiligheid. Bel daarna meteen onze pechhulp. Het nummer vind je in de app en op onze contactpagina. Onze pechhulp is 24/7 bereikbaar en doet er alles aan om je zo snel mogelijk weer op weg te helpen.
Neem een creditcard mee
Kom je in het buitenland stil te staan en heb je een vervangende auto nodig? Veel verhuurmaatschappijen vragen om een creditcard als borg. Zorg er dus voor dat je er altijd eentje bij je hebt, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Rijdbare schade
Is er schade aan de auto, maar kun je nog veilig verder rijden? Meld de schade via de KINTO app. Het herstel van de schade regelen we bij terugkomst in Nederland.
Let op milieuzones
Veel binnensteden in Europa hebben een lage-emissiezone (LEZ). Controleer vooraf of je een milieusticker nodig hebt voor jouw bestemming. Je kunt deze zelf aanvragen. Voor sommige stickers is aanvullende informatie nodig die niet op het kenteken staat. Deze informatie kun je opvragen via de website van de RDW.
Veelgestelde vragen over KINTO Flex
Zodra we een afleverafspraak hebben ingepland en het kenteken bekend is, kunnen wij op aanvraag vooraf een online berijdersverklaring toesturen. Anders wordt de verklaring binnen 5 werkdagen na het ophalen of de bezorging van de auto toegestuurd. Je kunt deze verklaring gebruiken om jouw parkeervergunning aan te vragen.
Nee, de uitvoering upgrade is niet bij alle auto’s beschikbaar. Op de productpagina van elke auto kun je zien of een upgrade mogelijk is en welke extra’s daarbij horen. Op dit moment bieden we upgrades aan voor de Toyota Yaris en Yaris Cross.
Als je wilt opzeggen nadat je minimale contractperiode is verstreken, kun je de opzegfunctie in de KINTO app gebruiken. Kies de gewenste datum waarop je je abonnement wilt beëindigen, en wij nemen vervolgens contact met je op.
Dag mag, zolang jullie op hetzelfde adres wonen en in bezit zijn van een geldig rijbewijs natuurlijk. Voor andere personen, bijvoorbeeld vrienden of andere familieleden, geldt dat je zelf altijd aanwezig moet zijn in de auto wanneer zij de auto besturen.
Ja, dat mag. Ongebruikte kilometers uit je maandbundel mag je tijdens je abonnement meenemen naar volgende maanden. Aan het einde van jouw abonnement kijken we naar het totaal aantal gereden kilometers. Handig voor bijvoorbeeld vakantie of een een extra familiebezoek aan de andere kant van Nederland.
Bij KINTO Flex loopt het abonnement na jouw minimale looptijd gewoon door zolang je wilt, met een opzegtermijn van een maand. Na een bepaalde tijd kan er een voertuigwissel plaatsvinden, waarbij je een vergelijkbare maar nieuwere auto krijgt.
Nee, KINTO voorziet niet in een parkeervergunning voor de auto. Deze moet je zelf regelen. Als je het kenteken nodig hebt voordat je de auto ophaalt, neem dan gerust contact met ons op zodat we samen een oplossing kunnen vinden.
Je kunt je auto niet volledig zelf samenstellen. Al onze auto’s zijn standaard goed uitgerust met belangrijke specificaties zoals airconditioning, Apple CarPlay/Android Auto en een achteruitrijcamera.
We hebben auto’s in verschillende kleuren. Bij het maken van de afleverafspraak bespreken we welke kleuren beschikbaar zijn en jouw voorkeuren. Houd er wel rekening mee dat we geen specifieke kleur kunnen garanderen.
Je kunt van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur telefonisch contact met ons opnemen of ons een e-mail sturen, dan komen we hier zo snel mogelijk op terug. Voor meer informatie kun je terecht op onze contactpagina.
Indien er een storing is of problemen met de app kan je proberen het later nogmaals te proberen of contact met ons op te nemen via de klantenservice.
Als je jouw abonnement wilt wijzigen, helpen we je hier graag verder bij. Neem contact met ons via onze klantenservice of via de app.
Dit is mogelijk in de KINTO app of door contact met ons op te nemen via e-mail. We helpen je graag!
Zeker, we hebben een lijst gemaakt van landen waar jij en jouw KINTO auto samen naartoe kunnen rijden. Voor de volledige lijst, zie Algemene voorwaarden.
Nee, de KINTO auto’s zijn niet voorzien van een tankpas.