Einde minimale looptijd

man lachend in auto zingend op telefoon

Verlengen van je auto abonnement

Bij KINTO loopt je auto abonnement na de minimale looptijd automatisch door, zodat je zo lang kunt blijven rijden als je wilt. We zorgen ervoor dat je altijd in een betrouwbare auto rijdt. Daarom kan het zijn dat we na verloop van tijd contact met je opnemen om je huidige auto om te ruilen voor een nieuwer model. Dit regelen we uiteraard in overleg met jou.

Wil je liever overstappen naar een ander type auto of een andere kilometerbundel? Sluit dan een nieuw abonnement af. Neem gerust contact met ons op, dan bespreken we samen de mogelijkheden.

vrouw met wit tshirt die telefoon vasthoud met daarop kinto share app

Opzeggen van je auto abonnement

Bij KINTO maken we het beëindigen van je auto abonnement eenvoudig en duidelijk. Na de minimale looptijd kun je je abonnement maandelijks opzeggen. Houd er rekening mee dat er een opzegtermijn van één kalendermaand geldt. Je kunt dit regelen via onze klantenservice of direct in de KINTO-app. Zodra je opzegging is ontvangen, nemen we contact met je op om alles te bespreken, inclusief de details van het inleveren van de auto.

Als je het abonnement wilt beëindigen voordat de minimale contractperiode is verstreken, brengen we hiervoor kosten in rekening, bekijk hiervoor onze algemene voorwaarden.

man op reis lopend door straat

Het inleveren van de auto

Wanneer je abonnement afloopt, kun je zelf kiezen hoe je de auto wilt retourneren. Je kunt de auto afleveren bij een van onze locaties, of we kunnen deze, tegen een vergoeding, bij jou thuis ophalen. Tijdens het inleveren of ophalen wordt een innamerapport gemaakt, hierbij wordt gekeken naar zaken zoals:

Evetuele schade

Aantal gereden kilometers

Het brandstofniveau

achterbak toyota corolla groene uitvoering

Eindafrekening en restitutie

Als je abonnement niet precies op de laatste dag van de maand eindigt, krijg je het bedrag voor de ongebruikte dagen terug. Eventuele kosten, zoals eigen risico bij schade, aftanken of opladen, schoonmaak bij ernstige bevuiling, extra gereden kilometers en openstaande boetes of heffingen, worden hierop ingehouden. Als de totale kosten hoger zijn dan de borg en het terug te storten bedrag, ontvang je van ons een factuur voor het resterende verschil.

kinto afbeelding gezin in gehuurde auto

Heb je vragen?

We begrijpen dat het inleveren van een auto soms vragen kan oproepen. Ons team staat klaar om je te helpen bij elke stap van het proces. Neem gerust contact op met onze klantenservice, we helpen je graag.

Ik heb een parkeervergunning nodig, kan dat?

Zodra we een afleverafspraak hebben ingepland en het kenteken bekend is, kunnen wij op aanvraag vooraf een online berijdersverklaring toesturen. Anders wordt de verklaring binnen 5 werkdagen na het ophalen of de bezorging van de auto toegestuurd. Je kunt deze verklaring gebruiken om jouw parkeervergunning aan te vragen.

Kan ik bij elke auto kiezen voor een uitvoering upgrade?

Nee, de uitvoering upgrade is niet bij alle auto’s beschikbaar. Op de productpagina van elke auto kun je zien of een upgrade mogelijk is en welke extra’s daarbij horen. Op dit moment bieden we upgrades aan voor de Toyota Yaris en Yaris Cross.

Waar moet ik op letten als ik de auto terugbreng?

Bij het inleveren van de auto wordt de staat vastgelegd in het inleverformulier. Het is belangrijk om schade tijdig te melden; je bent alleen aansprakelijk voor schade tot het bedrag van je eigen risico. Normale gebruikssporen hoef je niet te melden. Zorg ervoor dat de auto zowel van binnen als van buiten schoon is om extra reinigingskosten te voorkomen.

Bij de inlevering dien je alles wat bij de auto werd geleverd, inclusief sleutels, kentekenbewijs, onderhoudsboekje en accessoires, in te leveren. Vergeet ook niet om al je persoonlijke digitale gegevens te wissen, zoals de navigatiegeschiedenis en telefoonverbindingen.

Ontdek je schade die nog niet gemeld is? Meld dit dan vooraf via het schadeformulier in de app, voordat je de auto inlevert.

Moet er een borg betaald worden?

Ja, bij het afsluiten van ons auto abonnement vragen we een borg. Deze borg moet worden betaald voordat je de auto ophaalt. Tijdens het samenstellen van jouw auto laten we de hoogte van deze borg duidelijk zien.

Mogen mijn partner en kinderen ook in de auto rijden?

Dag mag, zolang jullie op hetzelfde adres wonen en in bezit zijn van een geldig rijbewijs natuurlijk. Voor andere personen, bijvoorbeeld vrienden of andere familieleden, geldt dat je zelf altijd aanwezig moet zijn in de auto wanneer zij de auto besturen.

Zijn wegenbelasting, onderhoud en APK inbegrepen?

Klopt! Dat is allemaal onderdeel van onze service. Zo kun je veilig en zonder zorgen de weg op.

Krijg ik een parkeervergunning bij een KINTO auto?

Nee, KINTO voorziet niet in een parkeervergunning voor de auto. Deze moet je zelf regelen. Als je het kenteken nodig hebt voordat je de auto ophaalt, neem dan gerust contact met ons op zodat we samen een oplossing kunnen vinden.

Kan ik mijn voertuig naar wens laten uitrusten?

Je kunt je auto niet volledig zelf samenstellen. Al onze auto’s zijn standaard goed uitgerust met belangrijke specificaties zoals airconditioning, Apple CarPlay/Android Auto en een achteruitrijcamera.

We hebben auto’s in verschillende kleuren. Bij het maken van de afleverafspraak bespreken we welke kleuren beschikbaar zijn en jouw voorkeuren. Houd er wel rekening mee dat we geen specifieke kleur kunnen garanderen.

Hoe neem ik contact op voor het KINTO Flex abonnement?

Je kunt van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur telefonisch contact met ons opnemen of ons een e-mail sturen, dan komen we hier zo snel mogelijk op terug. Voor meer informatie kun je terecht op onze contactpagina.

Waar kan ik mijn facturen bekijken?

Alle facturen zijn eenvoudig terug te vinden in de KINTO app.

Hoe worden de gereden boetes verwerkt?

Boetes zijn voor eigen rekening. We krijgen deze toegestuurd en zullen deze vervolgens verrekenen via een aparte facturatie. Voor het verwerken van deze boete berekenen wij administratiekosten. De factuur kan je terugvinden in de app.