Nood, Pech & Schade

Wat te doen bij een noodgeval?

Ben je betrokken geweest bij een verkeersongeval? Zorg eerst voor je eigen veiligheid en die van anderen. Zijn er gewonden of blokkeert het voertuig de openbare weg? Bel dan direct 112.

Met ons noodnummer staan we 24/7 voor je klaar indien er sprake is van een noodgeval.

Telefoon: +31 20 651 59 89

Pechhulp nodig?

Is er geen sprake van een noodgeval maar kun je niet verder rijden? Ga op een veilige plek staan. Indien je naast de weg staat, ga zoveel mogelijk in de rechterberm staan, bij voorkeur achter de vangrail, en trek een veiligheidshesje aan.

Met onze Pechhulp staan we 24/7 voor je klaar om je weer op weg te helpen.

Telefoon: +31 881 121 284

kinto afbeelding vrouw op telefoon met kinto app

Schade gereden zonder tegenpartij

Heb je schade aan jouw voertuig en is er geen derde partij betrokken? Kun je nog verder rijden? Zo ja, dan kun je deze eenzijdige schade eenvoudig bij ons melden via de KINTO app.

Het is belangrijk dat je op het schadeformulier zo nauwkeurig mogelijk beschrijft hoe de schade is ontstaan. Voeg ook foto’s van de schade en de situatie toe. We nemen contact met je op om de volgende stappen te bespreken.

Schade gereden met tegenpartij

Is er een tegenpartij betrokken bij de schade? Maak de weg vrij, zoek een veilige plek en vul samen met de tegenpartij een Europees schadeformulier in (deze vind je in het dashboardkastje). Stuur vervolgens een kopie/foto van de voor- en achterzijde van het document inclusief foto’s van de schade toe via de KINTO app.

Het is belangrijk dat je op het schadeformulier zo nauwkeurig mogelijk beschrijft hoe de schade is ontstaan. Voeg ook foto’s van de schade en de situatie toe.

Wat te doen bij verduistering/diefstal

Bij verduistering of diefstal is het belangrijk om zo snel mogelijk aangifte te doen bij de politie. Als je ziet dat het ter plekke gebeurt, bel direct 112. In andere gevallen neem je contact op met de lokale politie.

Informeer daarna onze klantenservice tijdens openingstijden. Zijn we gesloten? Stuur ons alvast een e-mail, zodat we je zo snel mogelijk verder kunnen helpen.

Schade met tegenpartij

Is er een tegenpartij betrokken bij de schade? Maak de weg vrij, zoek een veilige plek en vul samen met de tegenpartij een Europees schadeformulier in (deze vind je in het dashboardkastje). Stuur daarna een foto van zowel de voor- als achterzijde van het formulier, samen met foto’s van de schade, via de KINTO app. Zie onze pagina over pech en schade.

Het is belangrijk om op het schadeformulier zo gedetailleerd mogelijk te beschrijven hoe de schade is ontstaan. Voeg ook foto’s van de schade en de situatie toe, omdat dit kan helpen bij het vaststellen van de aansprakelijkheid. Wij sturen het schadeformulier en de foto’s vervolgens door naar de claimbehandelaar, die samen met de verzekeraar van de tegenpartij zal oordelen over de schuldvraag.

Schade zonder tegenpartij

Is er alleen schade aan jouw voertuig en/of is er geen derde partij betrokken? Kun je nog verder rijden? Zo ja, dan kun je deze eenzijdige schade eenvoudig bij ons melden via de KINTO app.

Alle schades, groot en klein, moet je direct bij ons melden. Schades waarmee je nog wel gewoon kan rijden, zoals een kras of een deuk, kan je melden via de KINTO app. Je kan gelijk foto’s van de schade toevoegen zodat we kunnen zien hoe ernstig het is en samen met jou een passende oplossing kunnen bespreken. Heb je een ongeluk gehad en kan je niet meer verder rijden? Zie onze pagina over pech en schade.

De auto geeft aan dat er onderhoud nodig is. Wat moet ik doen?

Wanneer je auto aangeeft dat er onderhoud nodig is, neem dan contact met ons op.

Wat moet ik doen als er een waarschuwingslampje brandt?

Als er een rood waarschuwingslampje op het display verschijnt, betekent dit dat er een gevaar is. Afhankelijk van het symbool moet je je voertuig onmiddellijk veilig parkeren en contact met ons of onze pechhulpdienst opnemen. Dit kan gemakkelijk via de app.

Gele/oranje waarschuwingslampjes geven aan dat een veiligheidscontrole vereist is. Neem contact met ons op.

Meer indicatielampjes, belangrijke informatie en de speciale waarschuwingslampjes voor elektrische auto’s zijn te vinden in het instructieboekje in de auto.

Wat moet ik doen bij schades zoals een kras of een duik?

Alle schades, groot en klein, moet je direct bij ons melden. Schades waarmee je nog wel gewoon kan rijden, zoals een kras of een deuk, kan je melden via de KINTO app. Je kan gelijk foto’s van de schade toevoegen zodat we kunnen zien hoe ernstig het is en samen met jou een passende oplossing kunnen bespreken. Heb je een ongeluk gehad en kan je niet meer verder rijden? Zie onze pagina over pech en schade.

Hoeveel eigen risico is er bij schade?

Bij schade hanteren wij een eigen risico van €750. Deze kan je optioneel verlagen naar €400.

Op welke manier is de auto verzekerd?

Elke auto is bij ons all-risk verzekerd. Hierbij geld wel een eigen risico van €750. Deze kan je optioneel verlagen naar €400.

Wat moet ik doen bij noodgeval of pech?

Bij een verkeersongeval zorg je eerst voor je veiligheid en die van anderen. Als er acuut gevaar is, bel dan direct 112. Daarnaast zijn wij 24/7 bereikbaar op ons noodnummer.

Kun je niet verder rijden, maar is het geen noodgeval? Ga dan veilig staan, bij voorkeur in de rechterberm en achter de vangrail, en trek een veiligheidshesje aan. Bel vervolgens onze pechhulp. Al onze auto’s zijn voorzien van een 24/7 pechhulpdienst. Voor meer informatie, zie onze pagina over pech en schade.