Ga naar de inhoud

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via het formulier op de contactpagina, stuur een e-mail naar info@kinto.nl of plan een vrijblijvend adviesgesprek in.

Je kunt ons op werkdagen (09:00 – 17:00) ook bellen op 085 08 86 225.

Kan ik als expat ook een auto abonnement afsluiten?

Jazeker! Je hebt wel een rijbewijs die geldig is in Nederland en een Nederlands woonadres nodig. Verhuis je pas in de toekomst? Neem contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing.

Wat is allemaal inbegrepen in het abonnement?

Je KINTO Flex abonnement is inclusief all-risk verzekering, onderhoud, belasting, pechhulp in bijna heel Europa en je gekozen aantal kilometers per maand.

Ik wil een huis kopen, is KINTO Flex dan een goed idee?

Absoluut! Als je van plan bent om een huis te kopen, is KINTO Flex een slimme keuze. Ons auto abonnement wordt niet geregistreerd bij het BKR, waardoor het geen invloed heeft op je hypotheekaanvraag.

Ik heb een tijdelijke auto nodig, kunnen jullie dit bieden?

KINTO Flex is de oplossing voor wie tijdelijk een auto nodig heeft. Daarom bieden we korte minimale looptijden aan van 3, 6 of 9 maanden. Na deze periode ben je vrij om maandelijks op te zeggen of zolang te blijven rijden als jij wilt.

Zijn alle auto's die jullie aanbieden automaat?

Bijna al onze auto’s zijn voorzien van een automatische versnellingsbak, met enkele uitzonderingen waarbij dit expliciet vermeld staat. Alle auto’s zijn standaard uitgerust met airconditioning en ondersteunen Apple CarPlay/Android Auto. Ontdek alle specificaties per model.

Zijn er elektrische auto abonnementen beschikbaar?

Op dit moment hebben wij nog geen elektrische volledig elektrische modellen in ons assortiment, maar dit kan snel veranderen. Heb je een voorkeur? Laat het ons zeker weten!

Kan ik kiezen wat voor soort banden ik wil?

Jouw auto wordt standaard geleverd op de fabrieksbanden (zomerbanden).

Wat zijn de keuzemogelijkheden bij een KINTO Flex abonnement?

Bij KINTO Flex kun je zelf de duur en het aantal kilometers per maand van je auto abonnement kiezen. Voor de duur van je contract kun je kiezen uit 3, 6 of 9 maanden, en na de minimale looptijd kun je zolang blijven rijden als je wilt. Daarnaast heb je de keuze uit kilometerpakketten van 1.000 of 1.500 kilometer per maand.

Wij hanteren een opzegtermijn van één maand. Dus als je de auto na de minimale looptijd van bijvoorbeeld zes maanden wilt inleveren, moet je ons dit uiterlijk aan het eind van maand vijf laten weten.

Kan ik mijn voertuig naar wens laten uitrusten?

Je kunt je auto niet volledig zelf samenstellen. Al onze auto’s zijn standaard goed uitgerust met belangrijke specificaties zoals airconditioning, Apple CarPlay/Android Auto en een achteruitrijcamera.

We hebben auto’s in verschillende kleuren. Bij het maken van de afleverafspraak bespreken we welke kleuren beschikbaar zijn en jouw voorkeuren. Houd er wel rekening mee dat we geen specifieke kleur kunnen garanderen.

Hoe neem ik contact op voor het KINTO Flex abonnement?

Je kunt van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur telefonisch contact met ons opnemen of ons een e-mail sturen, dan komen we hier zo snel mogelijk op terug. Voor meer informatie kun je terecht op onze contactpagina.

Hoe werkt het aanmeldproces?

Het aanmeldproces bij KINTO Flex is eenvoudig. Selecteer je auto, bepaal de minimale looptijd, kies je kilometerbundel, bepaal eventuele extra opties en bestel jouw KINTO auto abonnement.

Wat is de contractduur?

We bieden minimale looptijden van 3, 6 of 9 maanden. Zodra deze periode voorbij is, kun je maandelijks opzeggen of zo lang blijven rijden als je wilt.

Is KINTO maandelijks opzegbaar?

Ja, jouw KINTO Flex abonnement is maandelijks opzegbaar zodra de minimale looptijd is verlopen.

Is er een maximaal aantal kilometers dat gereden mag worden per maand?

Nee, je mag zoveel rijden als je wilt. Bij het afsluiten van jouw auto abonnement bieden we twee verschillende kilometerbundels aan: 1000 of 1500 km per maand. Als je over deze bundel heen gaat, betaal je een bedrag per extra kilometer.

Ik wil mijn abonnement opzeggen. Hoe moet dat?

Indien je wil opzeggen nadat je minimale contractperiode is verstreken dan kan je daarvoor de opzeg functie in de KINTO app gebruiken. Je kiest de gewenste datum waarop jij je abonnement wil stoppen en wij nemen contact met je op.

Mogen mijn partner en kinderen ook in de auto rijden?

Dag mag, zolang jullie op hetzelfde adres wonen en in bezit zijn van een geldig rijbewijs natuurlijk. Voor andere personen, bijvoorbeeld vrienden of andere familieleden, geldt dat je zelf altijd aanwezig moet zijn in de auto wanneer zij de auto besturen.

Mag ik ongebruikte kilometers meenemen naar volgende maanden?

Ja, dat mag. Ongebruikte kilometers uit je maandbundel mag je tijdens je abonnement meenemen naar volgende maanden. Aan het einde van jouw abonnement kijken we naar het totaal aantal gereden kilometers. Handig voor bijvoorbeeld vakantie of een een extra familiebezoek aan de andere kant van Nederland.

Wordt het abonnement automatisch verlengd?

Bij KINTO Flex loopt het abonnement na jouw minimale looptijd gewoon door zolang je wilt, met een opzegtermijn van een maand. Na een bepaalde tijd kan er een voertuigwissel plaatsvinden, waarbij je een vergelijkbare maar nieuwere auto krijgt.

Krijg ik een parkeervergunning bij een KINTO auto?

Nee, KINTO voorziet niet in een parkeervergunning voor de auto. Deze moet je zelf regelen. Als je het kenteken nodig hebt voordat je de auto ophaalt, neem dan gerust contact met ons op zodat we samen een oplossing kunnen vinden.

Er werkt iets niet met de app, waar kan ik om hulp vragen?

Indien er een storing is of problemen met de app kan je proberen het later nogmaals te proberen of contact met ons op te nemen via de klantenservice.

Hoe wijzig ik mijn abonnement?

Als je jouw abonnement wilt wijzigen, helpen we je hier graag verder bij. Neem contact met ons via onze klantenservice of via de app.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Dit is mogelijk in de KINTO app of door contact met ons op te nemen via e-mail. We helpen je graag!

Mag je met de auto naar het buitenland?

Zeker, we hebben een lijst gemaakt van landen waar jij en jouw KINTO auto samen naartoe kunnen rijden. Voor de volledige lijst, zie Algemene voorwaarden.

Beschikt de auto over een tankpas?

Nee, de KINTO auto’s zijn niet voorzien van een tankpas.

Schade met tegenpartij

Is er een tegenpartij betrokken bij de schade? Maak de weg vrij, zoek een veilige plek en vul samen met de tegenpartij een Europees schadeformulier in (deze vind je ook in het dashboardkastje). Stuur vervolgens een kopie/foto van de voor- en achterzijde van het document inclusief foto’s van de schade toe via de KINTO app.

Het is belangrijk dat je op het schadeformulier zo nauwkeurig mogelijk beschrijft hoe de schade is ontstaan. Je kunt ook foto’s van de schade en situatie toevoegen. Dit kan helpen bij het bepalen van de schuld. Vervolgens sturen wij het schadeformulier en de foto’s naar een claimbehandelaar, die samen met de verzekeraar van de tegenpartij oordeelt over de schuldvraag.

Schade zonder tegenpartij

Is er alleen schade aan jouw voertuig en/of is er geen derde partij betrokken? Kan je nog verder rijden? Zo ja, dan kun je deze eenzijdige schade eenvoudig bij ons melden via de KINTO app.

De auto geeft aan dat er onderhoud nodig is. Wat moet ik doen?

Wanneer je auto aangeeft dat er onderhoud nodig is, neem dan contact met ons op.

Wat moet ik doen als er een waarschuwingslampje brandt?

Als er een rood waarschuwingslampje op het display verschijnt, betekent dit dat er een gevaar is. Afhankelijk van het symbool moet je je voertuig onmiddellijk veilig parkeren en contact met ons of onze pechhulpdienst opnemen. Dit kan gemakkelijk via de app.

Gele/oranje waarschuwingslampjes geven aan dat een veiligheidscontrole vereist is. Neem contact met ons op.

Meer indicatielampjes, belangrijke informatie en de speciale waarschuwingslampjes voor elektrische auto’s zijn te vinden in het instructieboekje in de auto.

Wat moet ik doen bij schades zoals een kras of een duik?

Alle schades, groot en klein, moet je direct bij ons melden. Schades waarmee je nog wel gewoon kan rijden, zoals een kras of een deuk, kan je melden via de KINTO app. Je kan gelijk foto’s van de schade toevoegen zodat we kunnen zien hoe ernstig het is en samen met jou een passende oplossing kunnen bespreken. Heb je een ongeluk gehad en kan je niet meer verder rijden? Zie onze pagina over pech en schade.

Hoeveel eigen risico is er bij schade?

Bij schade hanteren wij een eigen risico van €750. Deze kan je optioneel verlagen naar €400.

Op welke manier is de auto verzekerd?

Elke auto is bij ons all-risk verzekerd. Hierbij geld wel een eigen risico van €750. Deze kan je optioneel verlagen naar €400.

Wat moet ik doen bij noodgeval en pech?

Ben je betrokken geweest bij een verkeersongeval? Zorg eerst voor je eigen veiligheid en die van anderen. Ga zover mogelijk in de rechterberm staan, bij voorkeur achter de vangrail, en trek een veiligheidshesje aan. Voor meer informatie, zie onze pagina over pech en schade.

Waar moet ik op letten als ik de auto terugbreng?

Bij het inleveren van de auto wordt de staat ervan vastgelegd in een rapport. Het tijdig melden van schade is vereist, waarbij je slechts aansprakelijk bent tot het bedrag van je eigen risico. Normale gebruikssporen hoef je niet te melden. Zorg ervoor dat de auto zowel van binnen als van buiten schoon is om extra reinigingskosten te vermijden.

Bij inlevering dien je alles wat bij de auto werd geleverd, inclusief sleutels, kentekenbewijs, onderhoudsboekje en accessoires terug te geven. En vergeet niet om al je digitale persoonlijke gegevens te wissen (bijvoorbeeld de navigatiegeschiedenis en telefoonconnectie).

Ontdek je nog niet gemelde schade? Meld dit dan voorafgaand aan de inlevering via het schadeformulier in de app.

Moet er een borg betaald worden?

Ja, bij het afsluiten van ons auto abonnement vragen we een borg. Deze borg moet worden betaald voordat je de auto ophaalt. Tijdens het samenstellen van jouw auto laten we de hoogte van deze borg duidelijk zien.

Zijn wegenbelasting, onderhoud en APK inbegrepen?

Klopt! Dat is allemaal onderdeel van onze service. Zo kun je veilig en zonder zorgen de weg op.

Waar kan ik mijn facturen bekijken?

Alle facturen zijn eenvoudig terug te vinden in de KINTO app.

Hoe worden de gereden boetes verwerkt?

Boetes zijn voor eigen rekening. We krijgen deze toegestuurd en zullen deze vervolgens verrekenen via een aparte facturatie. Voor het verwerken van deze boete berekenen wij administratiekosten. De factuur kan je terugvinden in de app.